חדשות ועדכונים

בתוך שבועיים רכשו אלטשולר שחם וילין לפידות 10% ממניות נתנאל גרופ

שני בתי ההשקעות שילמו עבור המניות 10 מיליון ₪ | מוטי ברלינר מאלטשולר שחם: ”הבנו שנתנאל נסחרת במחיר נמוך גם ביחס לחברות מקבילות” | מניית נתנאל עלתה ב-5%

  • ערן אזרן
  • The Marker
  • 12.11.2014
שיתוף

בבורסת תל אביב נסחרות עשרות חברות קטנות בעלות שווי שוק נמוך יחסית, הסובלות מסחירות נמוכה במיוחד. אחת החברות האלה היא נתנאל גרופ, הנסחרת לפי שווי שוק של 122 מיליון שקל בלבד (אחרי העלייה אתמול). בשבועות האחרונים החליטו שני בתי ההשקעות אלטשולר שחם וילין לפידות להגדיל את השקעתם בחברת הייזום למגורים, שבשליטת משפחת נתנאל, ועלו לאחזקה בה של כ-10% בחברה.

אתמול דווח כי ילין לפידות החליט לממש אופציה ורכש 3.3% ממניות נתנאל. האופציה הועברה לילין ממשפחת נתנאל עצמה, לאחר ששלושה בעלי מניות מיעוט בחברה החליטו למכור את אחזקותיהם (בין בעלי המניות: חברת לפידות של יעקב לוקסנבורג). בעסקה נוספת מחוץ לבורסה רכש ילין 1.6% מהון המניות משני בעלי מניות נוספים, כך שבסוף התהליך הוא מחזיק ב–4.98% מהון המניות של נתנאל. בסך הכל שילם ילין 5.1 מיליון שקל.

לפי כשבועיים רכש אלטשולר שחם 5.02% ממניות נתנאל תמורת סכום דומה ממשפחת נתנאל. העסקה בוצעה באמצעות קרנות הנאמנות. כל העסקות בוצעו במחיר של 5.1 שקלים למניה. כעת מחזיקה משפחת נתנאל (באמצעות רישן השקעות) בכ–80% ממניות החברה, כשהיתרה נמצאת בידי הגופים המוסדיים והציבור. ההחלטה להיכנס לפוזיציה בנתנאל התקבלה למרות הסחירות הנמוכה במניה, והיא עשויה ללמד על האמון של שני בתי ההשקעות בנתנאל.

"לפני שהחלטנו לרכוש את המניות, ניתחנו את הנתונים הפיננסיים והבנו שהחברה נסחרת במחיר נמוך באופן כללי, ובמחיר נמוך גם ביחס לחברות מקבילות מאותו התחום. בחנו את הפרויקטים שהחברה מעורבת בהם ואת הנתונים בדו"חות הכספיים, וראינו שכנראה מדובר בהשקעה אטרקטיבית", הסביר מוטי ברלינר, אנליסט באלטשולר שחם.

נתנאל, שמנייתה הכפילה את שווייה בשנה האחרונה, עוסקת בייזום, תכנון והקמת פרויקטים למגורים ולמסחר. בדומה ללא מעט חברות נדל"ן, נתנאל נאלצה ב–2011–2012 להתמודד עם אתגרי מימון לא פשוטים, שהעלו את התשואות על איגרות החוב שלה לרמות של 20%–30%. ואולם, סדרת מימושים אגרסיבית (בין היתר: מכירת קרקעות בחולון, חדרה ויפו), הצליחו לשנות את התמונה בחברה: קופת המזומנים התמלאה, שיעור החוב הבנקאי ירד, והוצאות המימון הופחתו בצורה משמעותית. האג"ח של החברה נסחרות בתשואות נמוכות של 3.5%–4.5%.

נתנאל גרופ בונה יותר מ-800 יחידות דיור. החברה צופה כי הפרויקטים שבביצוע ובתכנון יניבו לה בשנים הקרובות הכנסות של כמיליארד שקל, ורווח גולמי של כ–250 מיליון שקל. נכון לסוף יוני, ההון העצמי של החברה הסתכם ב–112 מיליון שקל. מניית נתנאל גרופ הגיבה להחלטה של שני בתי ההשקעות בעלייה של 5.2% במחזור של 290 אלף שקל - פי 40 מהממוצע היומי.

לכתבה המלאה באתר THE MARKER